3 tipy, jak zatočit s nespavostí

Potýkáte se s nespavostí? V první řadě je potřeba si uvědomit, co všechno považujeme za nespavost, nebo chcete-li, insomnii. Jedná se o poruchu spánku, která se může vyskytovat u všech věkových skupin a u všech osobnostních typů lidí.
Nejde o to, že byste jen dělali drahoty. Poruchy spánku jako takové jsou odborně diagnostikované a jejich příčiny jsou vědecky podloženy. Bohužel u těchto neduhů je velmi nesnadné určit, proč k nim dochází a jak se s nimi lze vypořádat.

lahvičky cbd

Ve většině případů je řešení velmi individuální. Ideální variantou je vyzkoušet více preventivních opatření a samozřejmě využít všechny možné dostupné prostředky a doplňky stravy. Pak můžete posoudit, co vám pomohlo a co nikoli. Každému může fungovat něco jiného.
Zde nabízíme drobný výčet aktivit a pomocníků, které můžete na své cestě ke zdravému spánku vyzkoušet:

fitness produkty

  1. Prostředí. Vaše ložnice, nebo obecně pokoj, kde spíte, by měl být ideálně během noci odhlučněn a mělo by být možné jej zcela zatemnit. Jakékoli zvuky nebo světlo zvenčí naruší produkci spánkového hormonu. Je vhodné mít v ložnici co nejméně zbytečných předmětů, dejte se tedy raději na minimalismus.
  2. Technologie. Je nám jasné, že spousta z vás si zkrátka nemůže pomoct, a ještě pár minut přes usnutím donekonečna scrolluje Instagram, Facebook nebo jiné aplikace z čirého pocitu nudy nebo prostě proto, abyste se zabavili. Před spaním se ale zkuste naprosto izolovat od všech technických vymožeností, nebo si alespoň ztlumte tzv. modré světlo.
  3. Vitamíny a doplňky stravy. Myslíte si, že už jste vyzkoušeli všechno? Obraťte se na své lékaře a lékárníky a nechte si doporučit nějaké produkty přírodní medicíny, které vám s usínáním pomohou. Za nás můžeme doporučit pravidelné užívání konopných produktů, např. ve formě CBD olejů, zejména pro ty z vás, kteří špatně snášíte klasické léky jako jsou hypnotika a melatonin.